Lee Tokouzis

Τα στελέχη προβλέπουν ότι η πτυχή της υγείας και της ασφάλειας θα κάνει περισσότερους επιβάτες πρόθυμους να πληρώσουν το επιπλέον κόστος για να πετάξουν ιδιωτικά σε αντίθεση με την πρώτη θέση στις εμπορικές πτήσεις.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι από τις κορυφαίες εταιρείες τσάρτερ ιδιωτικών τζετ της χώρας, ακόμη και μερικοί που εδρεύουν στο εξωτερικό, συμφωνούν ότι παρά την τρέχουσα ύφεση που συνδέεται με την πανδημία, αναμένουν όχι μόνο μια γρήγορη ανάκαμψη αλλά και μια έκρηξη, καθώς περισσότεροι πλούσιοι ταξιδιώτες αναμένεται να κάνουν το άλμα από το εμπορικό στο ιδιωτικό.

"Ο κλάδος μας θα επανέλθει πολύ γρήγορα", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Silver Air, Jason Middleton, στο Business Insider. "Ο τομέας της ιδιωτικής αεροπορίας εξυπηρετεί όλη τη βιομηχανία και πιστεύω ακράδαντα ότι οι εταιρείες θα πρέπει να βασίζονται στην ιδιωτική αεροπορία τώρα περισσότερο από ποτέ, επειδή είναι [ασφαλέστερη], από άποψη υγείας".

Η εταιρεία του Middleton, με έδρα την Καλιφόρνια, διαθέτει 25 αεροσκάφη, από ελαφρά αεροσκάφη έως βαριά αεροσκάφη, καθώς και συντηρεί το Boeing Business Jet 737 του Tony Robbins.

Μέσα στο Boeing Business Jet 737 του Tony Robbins. Silver Air
Μέσα στο Boeing Business Jet 737 του Tony Robbins. Silver Air

Παρά το γεγονός ότι ανέφερε μια αρχική άνοδο στην αρχή της πανδημίας, η ιδιωτική αεροπορική βιομηχανία ήταν μία από τις πολλές που παρατάχθηκαν για να ζητήσουν κυβερνητική διάσωση. Πολλές επιχειρήσεις είδαν τις επιχειρήσεις να καταρρέουν τον Μάρτιο, όταν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έφτασαν στο αποκορύφωμά τους και ο ιός άρχισε να εξαπλώνεται στις ΗΠΑ.

Ο κλάδος επενδύει σε νέες μεθόδους καθαρισμού και ασφάλειας για να διασφαλίσει ότι οι ταξιδιώτες προστατεύονται κατά την πτήση και να ενθαρρύνει περισσότερα άτομα και επιχειρήσεις να κάνουν το άλμα προς την ιδιωτική πτήση.

Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συχνά τα ιδιωτικά αεροσκάφη ως εργαλεία για τη γρήγορη μεταφορά στελεχών μεταξύ γραφείων και συναντήσεων, καθώς και για άλλες ανάγκες που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν οι αεροπορικές εταιρείες, είτε πρόκειται για την ευκολία της μη εξάρτησης από τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών, είτε για την πολυτέλεια της πτήσης με ιδιωτικό αεροπλάνο, είτε ακόμη και για την ιδιωτικότητα σε σύγκριση με μια γεμάτη αεροπορική εταιρεία.

Αλλά το υψηλό κόστος της ναύλωσης ενός ολόκληρου αεροσκάφους έχει απομακρύνει ακόμη και όσους έχουν τα μέσα να το κάνουν, τους λιτούς της τάξης των jet-set που δεν ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους πριν κλείσουν θέση στην πρώτη θέση, αλλά κάνουν πίσω στην ιδιωτική ναύλωση. Είναι αυτή η ενδιάμεση θέση μεταξύ πρώτης θέσης και ιδιωτικής ναύλωσης που θα είναι τώρα πιο προσβάσιμη από ό,τι πριν, καθώς η πτυχή της υγείας και της ασφάλειας αναμένεται να βαρύνει σε μεγάλο βαθμό στην απόφαση για ιδιωτική πτήση.

Το εσωτερικό ενός ιδιωτικού τζετ Gulfstream. Shutterstock/Jordan Tan
Το εσωτερικό ενός ιδιωτικού τζετ Gulfstream. Shutterstock/Jordan Tan

"Νομίζω ότι θα δούμε αρκετούς νέους ανθρώπους να έρχονται στο χώρο μας που θα μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά, τόσο για επαγγελματικούς λόγους όσο και για λόγους αναψυχής που θα μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά, αλλά δεν είχαν δικαιολογήσει το κόστος και τον παράγοντα ευκολία", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Jet Linx, Jamie Walker, στο Business Insider. "Και τώρα που έχουν προσθέσει έναν παράγοντα υγείας σε αυτό, το καταλαβαίνω".

Το κόστος που σχετίζεται με τη ναύλωση ενός ιδιωτικού τζετ μπορεί να αυξηθεί γρήγορα. Οι φορείς εκμετάλλευσης τσάρτερ κατά παραγγελία συχνά παρέχουν στους πελάτες τους μια αρχική προσφορά για το πόσο εκτιμούν ότι θα κοστίσει η πτήση, με βάση την ωριαία τιμή, το χρόνο πτήσης και τα τέλη αεροδρομίου.

Η ιδιωτική αεροπορική βιομηχανία προετοιμάζεται για μια άνθηση μετά την πανδημία, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες εγκαθίστανται για την αργή επιστροφή στα επίπεδα του 2019, η οποία, σύμφωνα με ορισμένους εμπειρογνώμονες, μπορεί να διαρκέσει χρόνια, καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία του κοροναϊού.

Αυτή η προσφορά, ωστόσο, δεν περιλαμβάνει προαιρετικά πρόσθετα, όπως τροφοδοσία ή επίγεια μεταφορά. Οι επιβάτες μπορεί επίσης να επιβαρυνθούν με λογαριασμό αν η πτήση διαρκέσει περισσότερο από το προβλεπόμενο λόγω καθυστερήσεων του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ή κακών καιρικών συνθηκών, ή ακόμη και αν το αεροπλάνο πρέπει να αποπαγοποιηθεί ή να κρεμαστεί πριν από την πτήση.

Όπως και οι αεροπορικές εταιρείες, έτσι και οι εταιρείες ιδιωτικών τζετ έχουν επενδύσει σε νέες διαδικασίες καθαρισμού, όπως ο ψεκασμός απολυμαντικών με μια διαδικασία γνωστή ως fogging και η εφαρμογή αντιμικροβιακών επιστρώσεων. Τα νέα μέτρα σε συνδυασμό με το ελεγχόμενο περιβάλλον της καμπίνας που υπάρχει στην ιδιωτική αεροπορία μπορεί να προσφέρουν αρκετή ψυχική ηρεμία ώστε το άλμα να φανεί πιο πρακτικό.

"Θεωρήσαμε πραγματικά ότι είναι πολύ σημαντικό για εμάς να γίνουμε πολύ λεπτομερείς και να δημιουργήσουμε βέλτιστες πρακτικές επόμενου επιπέδου όσον αφορά την υγεία και την ασφάλεια", εξήγησε ο Middleton. "Η υγειονομική πλευρά του θέματος είναι πάντα μια ανησυχία, αλλά ποτέ δεν ήταν τόσο έντονη όσο τώρα. "

Ένα αεροσκάφος της Silver Air που λειτουργεί με το πρόγραμμα COVID-19 Cleared. Silver Air
Ένα αεροσκάφος της Silver Air που λειτουργεί με το πρόγραμμα COVID-19 Cleared. Silver Air

Η Silver Air έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο της με μια νέα προσφορά προϊόντος, που ονομάζεται "COVID-19 Cleared", η οποία ευθυγραμμίζει τις προσπάθειες του αερομεταφορέα με τους προμηθευτές για να διασφαλίσει ότι τα σημεία επαφής στο ταξίδι του επιβάτη από πόρτα σε πόρτα είναι ασφαλή για επαφή. Όταν οι επιβάτες επιλέγουν την υπηρεσία αυτή, η Silver προχωρά πέρα από τον απλό καθαρισμό του αεροπλάνου της και διασφαλίζει ότι τα οχήματα επίγειας μεταφοράς καθαρίζονται και ασφαλίζονται με σφραγίδα μέχρι να φτάσουν οι επιβάτες.

Πριν από την επιβίβαση στο αεροσκάφος τους, το πλήρωμα και οι επιβάτες υποβάλλονται σε συνεντεύξεις με επαγγελματίες υγείας μέσω εικονικού ελέγχου για να διασφαλίσουν ότι είναι σε θέση να ταξιδέψουν. Η τάση για τη διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών επεκτείνεται σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς τόσο οι υφιστάμενοι όσο και οι δυνητικοί επιβάτες απαιτούν αυξημένη εστίαση στην υγεία και την ασφάλεια.

Ένα όχημα επίγειας μεταφοράς της Silver Air που λειτουργεί στο πλαίσιο του προγράμματος COVID-19 Cleared. Silver Air
Ένα όχημα επίγειας μεταφοράς της Silver Air που λειτουργεί στο πλαίσιο του προγράμματος COVID-19 Cleared. Silver Air

Ένας αερομεταφορέας, η Flexjet, έφτασε στο σημείο να περιορίσει τα πληρώματά της από το να πετούν με αεροσκάφη και, αντίθετα, να τα μεταφέρει μεταξύ του αεροσκάφους και του σπιτιού τους με εταιρικά αεροσκάφη. Η κίνηση αυτή, αν και δαπανηρή, υιοθετήθηκε για να δώσει την ηρεμία τόσο στο πλήρωμα όσο και στους επιβάτες ότι το αεροσκάφος με το οποίο πετούν θα είναι ασφαλές για το ταξίδι, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael Silvestro στο Business Insider.

Τα στελέχη αναμένουν ότι η έκρηξη θα διαρκέσει ακόμη και μετά την υποχώρηση των φόβων για τον ιό στο μέλλον, καθώς ορισμένοι λένε ότι οι νέοι ιδιώτες αεροπόροι θα εθιστούν στο προϊόν. Η ευκαιρία μπορεί να δημιουργήσει ιδιώτες αεροπόρους για μια ζωή και καθώς προγράμματα όπως το JetSmarter και το Wheels Up έχουν απελευθερώσει τον κλάδο, η στιγμή δεν ήταν ποτέ καλύτερη.

"Έχοντας δραστηριοποιηθεί πάνω από 20 χρόνια τώρα, συχνά αστειευόμαστε με το προϊόν μας που είναι πολύ εθιστικό", εξήγησε ο Walker. "Και μόλις το δοκιμάσεις, είναι πολύ δύσκολο να γυρίσεις πίσω".

Το εσωτερικό ενός αεροσκάφους Bombardier Global 7500. Christinne Muschi/Reuters
Το εσωτερικό ενός αεροσκάφους Bombardier Global 7500. Christinne Muschi/Reuters

Οι φορείς εκμετάλλευσης ιδιωτικών τζετ αναφέρουν επίσης ότι οι επιχειρήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα πορτοφόλια των υπαλλήλων για να ταξιδεύουν με ιδιωτικά αεροπλάνα για να αποφύγουν την πιθανή έκθεση. Οι πτήσεις με ιδιωτικά αεροπλάνα προσφέρουν ήδη οφέλη στις επιχειρήσεις που δεν μπορούν να προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας προσέγγισης απομακρυσμένων αεροδρομίων και της εξυπηρέτησης κατά παραγγελία που δεν εξαρτάται από σταθερές ώρες πτήσεων.

"Νομίζω ότι διατίθενται μεγαλύτεροι προϋπολογισμοί για να διασφαλίσουν τους υπαλλήλους τους από τον κίνδυνο πολύ μεγαλύτερων χώρων με περισσότερους ανθρώπους....μιλάμε σε οργανισμούς που δεν είχαμε μιλήσει ποτέ πριν και θα ήθελαν να καταλάβουν πώς λειτουργεί πραγματικά η λειτουργία μας και πώς διασφαλίζουμε ότι μπορούμε να διασφαλίσουμε τους υπαλλήλους τους", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VistaJet Thomas Flohr στο Business Insider.

Νέα αεροσκάφη κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους σχεδόν κάθε χρόνο, τα οποία θα επιτρέπουν στις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες να μεταφέρουν περισσότερους ανθρώπους μακρύτερα χωρίς να χρειάζεται να σταματήσουν, μεγιστοποιώντας το όφελος από το αεροσκάφος. Η VistaJet, για παράδειγμα, παρέλαβε πρόσφατα ένα νέο αεροσκάφος εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας, το Bombardier Global 7500, το οποίο μπορεί να πετάξει διαδρομές έως και 7.700 ναυτικά μίλια.

Μια απόδοση του VistaJet Bombardier Global 7500. Vista Global Holdings
Μια απόδοση του VistaJet Bombardier Global 7500. Vista Global Holdings

Τα στελέχη του κλάδου της ιδιωτικής αεροπορίας αναγνωρίζουν ότι η άνοδος της στάθμης δεν θα σηκώσει όλες τις βάρκες, καθώς πολλές επιχειρήσεις έχουν διακόψει τις δραστηριότητές τους, έχουν κηρύξει πτώχευση ή και τα δύο στον απόηχο της ύφεσης. Η JetSuite με έδρα το Ντάλας, η οποία είχε επενδυτές στην JetBlue Airways και την Qatar Airways, εισήλθε πρόσφατα σε διαδικασία πτώχευσης αφού καθήλωσε τον στόλο της τον Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Πηγή: Thomas Pallini - Business Insider, ΗΠΑ